Al llarg dels anys de la meva trajectòria professional he pogut comprovar en moltes ocasions el temible i lo difícil que pot ser per a una persona acostumada a resoldre el seu treball d’una manera diferent del que per a ella és una cosa habitual i sota el seu domini.

Resoldre el treball fora d’una zona de confort representa per a moltes persones sortir de la seguretat, d’enfrontar-se al temor, a no procedir degudament, a la por en moltes ocasions a pensar que per culpa del canvi o pròpia evolució un pugui ser reemplaçable o no ser necessari.

No considero que la gestió del canvi sigui un problema cultural, és a dir de falta de formació o d’haver quedat “antiquat”. Cert és que la monotonia no és favorable a la contínua formació, per això, és important ser comunicatiu, preocupar-se pel que fem, pensar en com podem millorar internament els processos i el nostre dia a dia amb el nostre equip de treball. És a dir, cal estar posats i motivats.

En moltes ocasions, els canvis són traumàtics per diferents motius. Per una mala consultoria, per una planificació incorrecta i per la poca usabilitat de les aplicacions i canvis que es proposen.

A RIC.DOC som plenament conscients que els canvis, millor dit, millores que proposem deuen ser efectuades per especialistes en processos empresarials, persones que saben escoltar, que empatitzen amb els seus interlocutors i que els acompanyen a tot moment.

Des de RIC.DOC ens basem en la presa de dades, en la consultoria com la part principal del procés del canvi, és a dir, en escoltar i en l’intercanvi d’informació amb el client, doncs és per la seva experiència qui coneix el seu procés i el seu negoci perfectament. Nosaltres com a bons coneixedors dels processos empresarials, de la tecnologia actual i la seva evolució procedim a l’estudi i proposta de la solució que millor s’adapti al client.

Perquè la gestió del canvi no sigui un procés traumàtic, acompanyem al client en un procés de formació sobre una solució funcional i usable. Tot allò que a simple vista sembla ja complex, és susceptible de ser considerat un problema, per això treballem pensant sempre amb el client i amb les millors eines.

Un dels casos típics que ens trobem i què vivim és el pas d’un procés totalment manual amb gestió i arxiu en paper a un procés sense paper i completament digital amb un Gestor Documental de usabilitat excel·lent com DocuWare. Aquesta solució és una de les nostres habituals i enfocada concretament a la gestió d’un flux de treball documental de qualsevol departament o àrea empresarial. El nostre paper és el d’acompanyar als nostres clients perquè aquest canvi no sigui un problema ni trauma algun.

La gestió del canvi dóna per molta literatura, però el client ha d’entendre que tot canvi s’efectua amb l’objectiu de ser més àgils, eficients i competitius. Amb tota seguretat, ens fa millors i en tots els aspectes.